Referencia

213.181.201.77:28224
[HUN] OWU - Fun Szerver | egaming.hu
1/22
213.181.201.77:28090
Beta Tester Cheater AWP szervere [#01] @ Powered by egaming.hu
1/32
94.23.7.133:28735
Draw My Thing
0/25
213.181.201.77:28286
[HUN] Gere SURF | Timer | Tier 1-3 |@ Powered by egaming.hu
0/24
213.181.201.77:28308
0/16
213.181.201.77:28601
[HUN] [MLG] - #03 - [DeathRun] [!knife !ws !gl !shop] | eGaming
0/24
213.181.201.77:28605
OUTBREAK Academy @ Powered by egaming.hu
0/12
213.181.201.77:28659
Counter Strike: Global Offensive @ Powered by egaming.hu
0/20
213.181.201.77:28199
Counter-Strike: Global Offensive
0/11
94.23.7.133:28140
★ [HUN] [CrossTeam] - #XY - [Test] ★ | eGaming.Hu
0/32
Alapvető funkció

Az áttekintés menüpontban lehet megtekinteni szerverünk statisztikáit grafikus ábrán, illetve az összes releváns információt amely a szerverhez kapcsolódik, ilyen konkrétan az alábbi opciók.

FTP
Az FTP csatlakozáshoz szükséges adatok itt olvashatóak. Ha esetleg Total Commander-rel nem enged fel FTP-re, akkor ajánlatos használni WinSCP-t.

Gyorsletöltés
Egyes szervereknél automatikusan beírja minden szerverindításnál a gyorsletöltő linkjét a szerver konfigurációs fájlába. Ezt csak abban az esetben teszi meg a rendszer, ha a konfigurációs fájl megfelelően van kialakítva. (Tartalmazza a szükséges sorokat)

Szerver lejárata / Hátralevő napok
Pontos információval lát el minket arról, hogy mégis mikor jár le az adott szerver.

Szerver kezelők
Megmutatja hogy hány személynek van joga kezelni az adott szervert.

Tickrate
Lehetőség van a tickrate egyedi beállítására. További információk a Tickrate beállításokról itt találhatóak.

CPU használat
Megmutatja hogy hány százalék erőforrást használ fel a processzorból.

RAM használat
Megmutatja hogy hány százalék erőforrást használ fel a memóriából.

Válaszidő
A szerver és a kliens közötti válaszidő.

Műveletek
Rátekintést biztosít a korábban kiadott szerverműveletekre. Minden olyan művelet látható itt, amelyet a felhasználó ki ad az adott szerverre. Ebben az áttekintésben, csupán az utolsó 5 darab szerverművelet látható.
A műveletekbe beletartozik minden olyan tevékenység, amely a szerver üzemeltetésével kapcsolatban áll.

Statisztika
A Rendszer állandó jelleggel készít statisztikai elemzést a szerverről, különböző szempontok alapján, így sokkal inkább reálisabb képet tud kapni a szerver tulajdonosa a szerverről.

Szerver irányítása

A szerver kezelés szekciónál lehetőség van a szerver irányítására, nevezetesen: indítás, leállítás, újraindítás, újratelepítés. Illetve megtekinthetjük a szerver információit. Amennyiben a szerver fut, további információk tekinthetők meg. A szerver újratelepítésre csak abban az esetben van lehetőség, ha a szerver üzemen kívüli állapotban van.

Művelet
Az itt található funkciók mind műveletnek tekintendők. Minden szervernél egyidőben maximum egy művelet lehet aktív.

Indítás
A szerver indítása azzal jár, hogy a szerver fő folyamatát elindtja a Rendszer, és ha minden megfelelően van konfigurálva, akkor a szerver elindul.

Leállítás
Minden esetben leállítja a szervert, hibás konfiguráció esetén is, a szerver fő folyamatát a Rendszer leállítja.

Újraindítás
Ha a szerver fut, abban az esetben látható ez a funkció, amely annyit tesz, hogy a szerver fő folyamatát újraindítja.

Újratelepítés
A szerver újratelepítésével minden elérhető adat törlődik a tárhelyről, és a Rendszer teljesen új fájolkat fog másolni a tárhelyre, így biztosítva, hogy gyakorlatilag mindent előről lehessen kezdeni a konfiguráció tekintetében. Az újratelepítés elindításával, nem lehet visszaállítani a Rendszer által korábban letörölt fájlokat.

Szerver információk
Amennyiben a szerver fut, abban az esetben rátekintés kapható az adott szerver aktuális allapotára, és egyes információk lekérdezésének eredménye lesz látható az adminisztrátori felületeni

Számlázás, férőhely bővítése, lejárat módosítása

Számlázás áttekintés

A szerver számlázási, illetve fizetési előzményeit ezen menüponton belül találhatjuk meg, ahol másodperc pontosságra visszavezethető.

Ez a menüpont azért van nagy hatással a szervertulajdonosokra, mivel ha bárki, bármilyen számlázással kapcsolatos műveletet kiadott a szerver részére, úgy a szerver jogos főtulajdonosa vissza tudja követni.

Férőhely bővítése

Ennél a menüpontnál lehetséges a maximális férőhely módosítása, a Rendszer automatikus árkalkulációja alapján. Amennyiben a Felhasználó kiválassza a csúszka segítségével, hogy mennyi férőhellyel szeretné bővíteni a szerverét, azt követően a Rendszer automatikusan tájékoztatja az árról.

A férőhely bővítésre bármikor van lehetőség, a szerver megrendelése után.

Lejárat módosítása

Ezen menüpontnál módosítható az adott szerver lejárati ideje, a rendszer automatikus árkalkulációja szerint. Egy naptár látható, amelynek három része van. Az egyik része szürkés, a másik piros, a harmadik pedig kék. Mind a három színnek más jelentősége van itt.

A szürkés színnel ábrázolt dátumok a naptárban, a lejárati dátum előtt szerepelnek, vagyis ezekre rá sem lehet kattintani, és ha ráhúzzuk az egeret, piros lesz, ezzel is jelezve, hogy nincs lehetőség azt kiválasztani.

A kékkel jelölt nap, az – ahogy oda is van írva – a lejárati dátuma az aktuálisan kiválasztott szervernek. A többi nap, amelyek fehér háttérrel rendelkeznek, azokra rá lehet kattintani, és módosítani lehet a lejárati dátumot arra a napra, amelyre rákattintunk.

Működése elve azon alapul, hogy egy naptár látható ebben a menüpontban, és a naptárból kell kiválasztani azt a napot, amely a szerver új lejárati dátuma lesz. A kiválasztás után arra rá kell kattintani, és azt követően egy felugró ablak lesz látható.

A lejárati dátum módosítása kredit levonással jár. Hogy mennyi kreditet von le a rendszer, azt akkor tekinthetjük meg, amikor rákattintunk valamelyik fehér háttérrel rendelkező naptári napra.

Kattintás után, egy modális ablak fogad, ahol tájékoztat különböző információkról, mégpedig:

  • Pontosan kiszámolja a rendszer, hogy hány nappal bővítjük a szervert, és megmutatja az új lejárati dátumot
  • Az aktuális szerver, vagy szolgáltatás típusát, illetve portját
  • Az árat, amennyi kreditet le fog vonni
  • Ha nincs elég kredit a felhasználói fiókon, kiírja, hogy még mennyi kreditre van szükségünk, ahhoz hogy a tranzakciót végre tudjuk hajtani

Ha az adatok megfelelőek, és az autentikáció is sikeres volt, akkor a Bővítés megerősítése gombra kattintva, elküldhető a rendszernek a kérelm, amely automatikusan, illetve azonnal végre is hajtódik, és a lejárati dátum módosul a korábban kiválasztott szerveren.

FTP adatok áttekintése, módosítása

Az FTP-n keresztül lehetséges feltölteni a kívánt módokat, modifikációkat, egyéb szerverrel kapcsolatos fájlt.

Ebben a menüpontban lehetőség van új FTP jelszó generálására.

Adatbázis adatok áttekintse, módosítása

Az adatbázis kapcsolat szinte elengedhetetlen a mai modern szerverek körében, ezért minden szerverhez biztosítunk Ingyen egy darab adatbázis hozzáférést, minden releváns információval ellátva.

Új jelszó generálása

Amennyiben új jelszóra van szükség, úgy egy gombnyomással lehetséges a jelszó váltás, az alábbi felületen.

Az itt látható felület csak abban az esetben látható, amennyiben már van létrehozva adatbázis az adott szerverhez. A felületen a gombra kattintva, a Rendszer azonnal generál automatikusan egy új jelszót az adott szerver adatbázisához. Ezt a jelszót minden esetben maga a Rendszer választja meg, véletlenszerű módon, amely 8 karakterből áll.

PhpMyAdmin elérés

"A phpMyAdmin egy nyílt forrású eszköz, amit PHP-ban írtak a MySQL menedzselésére az interneten keresztül. Jelenleg képes készíteni és eldobni adatbázisokat, készíteni/eldobni/módosítani táblákat, törölni/módosítani/hozzáadni mezőket, SQL parancsokat futtatni és a mezőkön kulcsokat kezelni."

Az adatbázishoz biztosítunk PhpMyAdmin felületet, így bármikor, bárhonnan elérhető az adatbázis menedzselés szempontjából is.

http://webadmin.egaming.hu/phpmyadmin

Hibajegy, segítség kérés

Hibajegyek áttekintése

Minden megnyitott hibajegyet egy operátor veszi kezelésbe, aki pontos választ próbál nyújtani a kérdésre, illetve probléma esetén minden tőle telhetőt megtesz, hogy megoldja azt. Amennyiben nem jut megoldásra a probléma, külső személyhez fordulhat a szolgáltató keretein belül.
Az elküldött hibajegyben pontosan szerepelnie kell a hiba megfogalmazásának!

Ennél a menüpontnál lehetséges a segítségkérés. Konfigurátoraink a lehető leghamarabb válaszolnak az adott hibajegyre, illetve segítenek annak megoldásában.

Hibajegy nyitása

Amennyiben egy probléma adódik a szerverrel, vagy pedig kérdés merül fel annak üzemeltetésével kapcsolatosan, vagy konfigurációs segédletre lenne szükség, akkor egy új hiba jegyet kell nyitni, melynek a felülete az itt látható módon néz ki.

Minden hibajegyhez tartozik egy cím, és egy tartalom rész.
Minden esetben kötelező megadni mind a kettőt, és a címnek röviden utalnia kell hogy miről szól az adott hibajegy.
A tartalom résznél minél részletesebben szükséges kifejteni az aktuális kérdést/kérést, hogy munkatársaink sokkal gyorsabban, és dinamikusabban tudjanak segíteni.

Tilos olyan hibajegyet indítani, amely független a kiválasztott szervertől.
A hibajegy, kizárólag ahhoz a szerverhez fog szólni, amely korábban ki lett választva, illetve amelynek adatai látható a hibajegy megnyitásánál a képernyő jobb oldalán. Amennyiben a későbbiekben valamelyik másik szerverrel van probléma, akkor ahhoz kell egy új hibajegyet indítani.

Hibajegy üzenetei

A hibajegy üzeneteit úgy tekinthetjük meg, hogy annak nevére rákattunktunk azon a felületen, ahol fel vannak sorolva a hibajegyek.

Amennyiben kiválasztásra kerül egy adott hibajegyet, és még nincs lezárva, akkor arra lehet válaszolni.

A levelezés minden esetben legalább két személy között történik. Az egyik a hibajegy megnyitója, a másik pedig annak operátora. Amennyiben a szerverhez van rendelve további szerver tulajdonos, úgy lehetséges, hogy a hibajegyeket Ő is kezelje. Továbbá az is előfordul, hogy új operátora lesz egy hibajegynek, így megváltozhat az eredeti operátor.

Biztonsági mentés

Biztonsági mentés

A biztonsági mentés menüpontál lehetséges készíteni globális mentést az egész szerverről, amely a későbbiekben ismételten felhasználható ha bármi negatív változtatás befolyásolná a szervert.
A biztonsági mentés elkészítéséért minden esetben maga a felhasználó a felelős!

Vannak olyan szerverek, melyeknél a biztonsági mentést több ideig őrizzük, hogyha a szerver lejár (mint magukat a szerverfájlokat).

Biztonsági mentés készítése

Amennyiben szükség van biztonsági mentés létrehozására, abban az esetben van lehetőség szerverenként három darab biztonsági mentést létrehozni, és azokat bármikor betölteni.

A biztonsági mentéshez tartozhat (nem kötelező módon) egy megjegyzés, amely egyfajta megjegyzés önmagunk számára, hogy mégis mit tartalmaz az a biztonsági mentés, vagy miért készült, továbbá a dátum, amelyet a Rendszer automatikusan ad meg, mindig az aktuális dátumot annak az időpontnak, amikor a biztonsági mentés elkészült.

A biztonsági mentésekért a Felhasználó felelős.

Biztonsági mentés felhasználása

A biztonsági mentések felhasználásának módja, hogy a létrehozott biztonsági mentések egyikénél a Felhasználás gombra kattintás után, a Rendszer automatikusan telepíti a biztonsági mentést.

A biztonsági mentés betöltése azzal jár, hogy az aktuális szerverfájlok véglegesen eltűnnek!

Biztonsági mentés törlése

A biztonsági mentések törlésének módja, hogy a létrehozott biztonsági mentések egyikénél a Törlés gombra kattintás után, a Rendszer automatikusan törli a biztonsági mentést.

Ütemezett feladatok

Ütemezett feladatok

Az ütemezett feladatokkal lehetőség nyílik, hogy a szerver automatikusan egy előre beállított funkciót végrehajtson. Ezen funkciók listája szervertípusonként eltérhet.

Az alapvetően elérhető funkciók:
Szerver elindítása
Szerver leállítása
Szerver újraindítása
Konzol parancs küldése

Ismétlődő ütemezett feladat

Kétféle ütemezett feladatot lehet létrehozni, melyet az időbeosztás szerint sorolunk szét.
Az egyik az ismétlődő folyamatok, a másik pedig az egyszeri folyamat.

Mindkettő hasonló elven alapul, viszont alapvető különbség vannak:
Ismétlődő folyamatnál beállítható, hogy milyen időközönként fusson le, vagy pedig az, hogy mely konkrét időpontokban.
Erre egy tökéletes példa, ha azt szeretnénk, hogy minden nap délután 6, és este 10 órakkor induljon újra a szerver, akkor a következő beállításokat kell érvényesíteni:

Itt látható, hogy fel van sorolva több időpont (18, 22). Ide bármennyi időpont felsorolható, és a törlést úgy lehet véghezvinni, hogy az itt felsorolt időpontok egyikére rá kell kattintani. Amelyikre a kattintás történt az az időpont törlésre kerül.
Ugyanezek elmondhatók a perc beállításánál is. Hogyha nem folyamatosan ismétlődő beállításról van szó (pl. Minden 10. percben), hanem konrkét időpontról (pl. Az óra 10. percében), akkor egyesével hozzáadható, illetve törölhető.

A hozzáadás úgy történik, hogy egyszerűen ki kell választani a legördülő listából a kívánt időpont egyikét.

A kiválasztást követően, akár törölhető, és akár újabb időpontok adahatóak hozzá.

Állapot módosítása, törlés

Az elkészített ütemezett feladatok állapotát lehet módosítani aktív, és inaktív állapot között.

Amely ütemezett feladat állapota inaktívra van állítva, azt a Rendszer nem fogja figyelembe venni amikor lefuttatná!

Bármely ütemezett feladatot törölni lehet, a törlés után az ütemezett feladatok nem állíthatóak vissza. A törlést a gombra kattintással lehet véghezvinni.

Ütemezett feldatat módosítása

A szerkesztés megkezdését a gombra való kattintás után lehet megkezdeni, melynek elhelyezkedését a lentebb található képen lehet látni. A gombra kattintás után a jobb oldalt található beviteli mezőket kitölti a Rendszer automatikusan a szerkeszteni kívánt ütemezett feladat beállításaival, és két új gomb jelenik meg, a mentés, illetve a mégse!

A Mentés után a változtatások azonnal érvénybelépnek!

Tickrate módosítása

Tickrate

Maga a tickrate egy különleges dolog, gyakorlatilag azt jelenti, hogy maga a szerver milyen gyakran dolgozza fel az adatokat. Ennek értéke változtatható, de erősen hat a CPU, és a sávszélesség terhelésére. Mivel a játékosok korlátolt sávszélességgel rendelkeznek, és ha a klienst több adatot küld, mint amennyit fel tud dolgozni a kliens, akkor "lag" lép fel kliens oldal, viszont ez nem szerver lagot jelent, hanem kizárólag a hibás konfiguráció eredményeként lép fel.

A korábban említett hiba kiküszöbölése érdekében a rate-eket kell megfelelően beállítani. Soha nem küld többet a kliensen beállított snapshot frissítési rátánál, ami source-ban például 20 pillanatkép másodpercenként (ez változtatható a cl_updaterate paranccsal) és persze soha nem küld többet a szimulált tick-eknél másodpercenként. Amennyiben egy játékos ezeket módosítja a kliens oldalon, azt még a szerver simán felülírhatja a saját beállításaival.

Tickrate módosítása

A tickrate módosítása díjmentes!

A Tickrate módosítása úgy lehetséges, hogy felül az Áttekintés menüpontra kattintva a menü alatt felsorolt szerver alapvető jellemzőinél megkeresve a Tickratet rákattuntunk és a felugró ablakban módosítjuk azt.

A fentebb látható sort kell megkeresni az Áttekintő felületen, és ebben a sorban pedig rá kell kattintani a Tickrate "gombra".

Ezen a gombon lehet látni az aktuálisan beállított Tickrate-t is, amely alapértelmehetten Counter Strike Source szerverek esetén 66 tickrate-t jelent. Ezen beépített funkció által ez a szám módosítható, akár lefelé, akár felfelé egyaránt.

A módosításokat kizárólag olyan számra lehet állítani, amely hivatalosan elfogadott tickrate mennyiséget jelent.

Miután az itt látható gombra egy kattintás történik, utána egy felugró ablak jelenik meg.

Miután kiválasztjuk az általunk beállítani kívánt tickratet, lehetőség van a Rendszertől egy automatikus újraindítást kérni, hogy a módosítások érvénybelépjenek. Fontos megjegyezni, hogy a tickrate módosítás csak a szerver újraindítása után lép életbe.

Amennyiben a szerver újraindítása opciót kiválasztjuk, úgy a szerver a tickrate módosulása után automatikus módon fog újraindulni, de maga az újraindítás a felhasználói fióktól független szerverműveletnek minősül.

Counter Strike szerver esetén elérhető Tickrate beállítások

33 tickrate

66 tickrate

Rcon védelem

Rcon védelem

Az rcon védelem, az egy egyedi megvalósítása a szerver biztonságossá tételének, hogy minden olyan illetéktelen behatolótól védett legyen a szerver is, továbbá sok olyan biztonsági rést befoltoz, amely alapvetően léteznek a Counter Strike szerverek esetén.

Miért ajánlott?

Megvéd az illetéktelen bejelentkezőktől, akik tönkretehetik a szervert, vagy kárt okozhatnak a játékosokban, vagy a szerverben.

Különböző programokkal lehetséges, hogy az rcon porton keresztül a szervert használhatatlanná tegyék a támadók, ennek megakadályozásaként lett kitalálva az rcon védelem, mely akitválásával elkerülhető ez!

Működési elv

Az rcon védelem úgy működik, hogy minden olyan bejövő kapcsolatot letilt, amely az rcon bejelentkezést valósítaná meg.

Ennek engedélyezésével lehetőség nyílik arra, hogy egy saját IP készletet alakítson ki minden szervertulajdonos, és egy erre külön létrehozott adminisztrátori felületen menedzselhető, hogy mely IP címek részére legyen engedélyezve az rcon használata.

Ez több szempontból is leegyszerűsíti a szervertulajdonosok dolgát, hiszen még több biztonságot kölcsönöz a szerver részére, ugyanakkor biztosítani tudja, hogy az rcont csakis kizárólag olyan személyek használhassák, akiknek a szervertuljadonos jogosultságot adott. Ezt a jogosultságot úgy tudja megadni, hogy a Rendszerhez, illetve a saját szerveréhez hozzárendeli annak az IP címét, akinek engedélyezni szeretné az rcon hozzáférést.

Az IP címet több módon is le lehet kérdezni, többek között egy erre szakosodott weboldal: http://whatismyipaddress.com/

Aktiválás, deaktiválás

A menüpont elrendezése, és kinézete annak függvényében változik, hogy az Rcon védelem aktiválva van-e. Amennyiben aktiválva van, úgy csupán annak deaktiválására (kikapcsolására) van lehetőség, ellenkező esetben pedig az aktiválására (bekapcsolására).

Az rcon védelem aktiválásával letilt minden IP címet a szerver rcon portjáról, ami azt eredményezi, hogy senki nem tud felcsatlakozni rconra (természetesen az aktiváció után, meg lehet adni IP címeket, amelyeknek engedélyezni lehet az rcon portra való csatlakozást).

Releváns információ, hogy az rcon védelem aktiválása után a webadminisztrátori felületben elérhető konzol felület továbbra is működni fog, és minden parancs elérhető lesz!

IP cím hozzáadása

Az aktiváció után egy táblázat fogad, amely alapvetően üres, viszont IP címekkel tölthető fel. Ebben a táblázatban azon IP címek szerepelnek, akik számára engedélyezve van a szerver rcon portjának a elérése, illetve használata.

Az aktivációt követően az IP címek hozzáadása azon elv alapján történik, hogy a képernyő jobb oldalán (telefonon, vagy kisebb kijelzőn, az elrendezés reszpinzibilis) egy beviteli mezőbe be kell írni a hozzáadni kívánt IP címet, majd ezt követően az IP cím hozzáadása gombra kattintva, a Rendszer hozzáadja azt.

Steam Frissítés, és automatikus steam frissítés

Steam frissítés

A steam frissítés lényege, hogy a szervert mindig a lehető legfrissebb verzión tartsa. Az steam frissítéseket a rendszer minden éjjel, és minden napközben elvégzi, illetve leellenőrzi a fájlok meglétét. Amennyiben hibás, vagy hiányos fájlt talál, úgy azt újra letölti.

A steam frissítés akár 3-5 percet is igénybevehet.

Az automatikus steam frissítés kikapcsolására van lehetőség, hiszen maga a Steam törölhet olyan fájlokat, amelyekre a szerver megfelelő futása érdekében szükség van (egyedi konfigurációsfájlokat), így egyes szerverek esetén ajánlatos manuálisan elindítani a steam frissítést.

Automatikus steam frissítés

Van lehetőség arra, hogy minden nap két alkalommal a rendszer leellenőrizze a szükséges fájlok meglétét, így biztostva arról, hogy a szerver maga nem sérült, illetve, hogy a legújabb verzión fut-e, vagy sem.

Amennyiben ezt ki, vagy be szeretnénk kapcsolni, arra úgy van lehetőség, hogy az Automatikus steam frissítés menüpontra kattintva, a felugró modális ablakban aktiváljuk, vagy pedig deaktiváljuk azt.

Az automatikus steam frissítés minden éjjel, és minden hajnalban le fut az összes olyan szerverre, amelyen engedélyezve van. Amennyiben frissítésre van szükség egy szerver esetén, a Rendszer nem állítja le a szervert, viszont a frissítés érvényesítéséhez szükséges manuális módon újraindítani a szervert.

Manuális steam frissítés

A manuális steam frissítést úgy lehet megkezdeni, hogy a Manuális steam frissítés megkezdése gombra kattintva, a Rendszer elindítja a Steam frissítést, amely akár több percig is eltarthat. Ennek folyamatát az Áttekintés menüpont alatt lehet nyomonkövetni.

Ez a folyamat szerverműveletnek minősül, így az Áttekintési fülön látható a szerverműveletek között, illetve azt is mutatja a Rendszer, hogy aktuálisan hány százaléknál jár.

Plugin kezelő

Plugin kezelő

A plugin kezelő egy olyan funkció, mely segítségével könnyedén lehet telepíteni az ismertebb pluginokat egy kattintással.

A pluginok telepítését követően természetesen azok törlésére is van lehetőség, hasonló módon mint a telepítésre.

Telepítés, eltávolítás

A telepítés csupán pár másodpercet vesz igénybe, hasonlóan mint az eltávolítás. A telepítést követően felkerül az adott szerver FTP-jére, és lehet konfigurálni azt.

Szerver beállítások

Szerver beállítások

Ebben a menüpontban egy grafikus kezelőfelület látható a szerver alapvető beállítási részére, hogy könnyebb legyen annak konfigurációja, és előrementele. Biztosítani szeretnénk egyre bővülő menüpontot arra, hogy a konfigurációt el lehessen végezni fájlokba írkálások nélkül, egyszerűen a webadminisztrátori felületünkről.

Azonnali módosítások

Többek között elérhetőek olyan konfigurációs beállítások is, amelyek be -és, kikapcsolását egy kattintással el lehet végezni, és a Rendszer azonnal beírja a módosítást a szerver konfigurációs fájlába.

A módosítások többek között kiterjednek a szerver alapvető funkcióinak beállításaira.

Kezdő pálya beállítása

Ebben a menüpontban lehetőség van a kezdő pálya beállítására. Ezen a felületen egy lista található a szerveren elhelyezett pályákról, melyek közül választani lehet. A kezdő pálya módosítása nem lép automatikusan egyből életbe, előtte szükséges rákattintani a Változtatások mentése gombra, és természetesen utána újra kell indítani a szervert, és a kezdő pálya módosítása látható lesz.

Steam token beállítása

Mivel a Steam kötelezővé tette, hogy csak úgy lehet futtatni szervereket, hogyha van érvényes steam token, így szükséges megadni a Steam tokent, melyre itt adunk lehetőséget egy beviteli mezőben.

Erről további információk ebben a menüpontban található...

Steam Token

Steam token

A Steam kötelezővé tette, hogy minden szerverhez Steam tokent kelljen generálni, annak érdekében, hogy elkerüljék az olyan szerverek futását, amelyeken nem engedélyezett pluginek futnak.

Amennyiben a Steam talál olyan plugint valamely szerveren, amelyen tiltott plugin fut, azt kitilthatja, ami azt jelenti, hogy az azon futó steam tokent letiltja, továbbá amely felhasználóról generálva lett steam token, többé nem tud generálni.

Steam token generálása

Az alábbi weboldalon bejelentkezés után lehetséges generálni tokent. http://steamcommunity.com/dev/managegameservers

Az itt látható AppID-hez 730-at kell írni, az jelenti a Counter Strike Global Offensive szervert.

A Memo-hoz csupán saját magunk számára lehet írni egyfajta rövid leírást, hogy a létrehozandó Steam token melyik szerverre fogjuk felhasználni. Ennek kitöltése nem kötelező.

Steam token felhasználása

A Steam token generálása után egy lista fogad, melyben fel vannak sorolva a korábban legenerált tokenek. Ebben a listában a Login Token a fontos, hiszen ezt kell kimásolni, és beilleszteni a webadminisztrátori felületen, a Szerver beállítások menüpont alatt a Steam Token beviteli mezőbe.

Ezt követőn a szerver újraindítása után, életbe is lép a felhasznált Steam token.

Konzol felület

Konzol felület

A konzol egy olyan opcionális lehetőség, amely segít vezérelni a szervert akár a weboldalról, még részletesebb konfigurálási lehetőségekkel.

Konzol parancsok

sv_password [jelszó]

A szerverre való belépéshez szükséges jelszót határozza meg

say [üzenet]

Egy üzenetet ír ki minden játékos számára

changelevel [pálya-neve]

Mapot vált a szerver

map [pálya-neve]

A szerver mapot vált, de ugyanakkor mindenkit kirúg a szerverről

mp_autoteambalance [1/0]

Ez a parancs ki -és beapcsolja az automatikus csapatelosztást.
'1' = bekapcsolva,
'0' = kikapcsolva

mp_friendlyfire [1/0]

A csapattárs sebzést kapcsolja ki -és be.
'1' = bekapcsolva
'0' = kikapcsolva

mp_timelimit [idő]

Egy pályán eltöltendő időt határozza meg percekben

mp_roundtime [idő]

Egy kör idejét határozza meg percekben

mp_tkpunish [0/1]

A csapatgyilkosságot (teamkill) elkövetők büntetését szabályozza.
'1' = bekapcsolva (kimarad egy körből)
'0' = kikapcsolva

mp_hostagepenalty [szam]

Ez a parancs meghatározza, hogy hány túsz megölése után rúgja ki a szerverről a játékost

mp_logdetail [0/1]

Logfájlba menti az üzeneteket.
'1' = bekapcsolva
'0' = kikapcsolva

mp_forcecamera [0/1/2]

A megfigyelést korlátozza, melynek alapértelmezetten az értéke 0.
0 = kikapcsolja a korlátozásokat [bárki, bárkit, bárhogy megfigyelhet]
1 = a játékosok csak saját csapattársaikat követhetik
2 = a játékosok nem mozoghatnak halottként [ott maradnak, ahol meghaltak]

kick [játékos neve/jatekos sorszama/ID]

Ezzel rúghatóak ki a nemkívánatos playerek a szerverről. A parancs után csak a játékos nevét, sorszámát vagy azonosítóját kell beírni.

users

Kilistázza a játékosok azonosítóját, és sorszámát.
Alternatíva: status

banid [idő] [ID] kick

Kitiltja az adott játékost az adott időre [percekben] az azonosítója alapján.
Ha az időnél 0 szerepel, az a végleges kitiltást jelenti.
Alternatíva: writeid, addip

banip [ip-cím]

Kitilt egy meghatározott IP címet a szerverről
Alternatíva: writeip, addip

listid

Kilistázza a korábban azonosító alapján kitiltott játékosokat.

listip

Kilistázza a korábban IP cím alapján kitiltott játékosokat.

removeid [id]

Törli a tiltást egy adott azonosítóról.

removeip [ip-cím]

Törli a tiltást egy adott IP címről.