Referencia

164.132.201.166:28070
0/20
Alapvető funkció

Az áttekintés menüpontban lehet megtekinteni szerverünk statisztikáit grafikus ábrán, illetve az összes releváns információt amely a szerverhez kapcsolódik, ilyen konkrétan az alábbi opciók.

FTP
Az FTP csatlakozáshoz szükséges adatok itt olvashatóak. Ha esetleg Total Commander-rel nem enged fel FTP-re, akkor ajánlatos használni WinSCP-t.

Gyorsletöltés
Egyes szervereknél automatikusan beírja minden szerverindításnál a gyorsletöltő linkjét a szerver konfigurációs fájlába. Ezt csak abban az esetben teszi meg a rendszer, ha a konfigurációs fájl megfelelően van kialakítva. (Tartalmazza a szükséges sorokat)

Szerver lejárata / Hátralevő napok
Pontos információval lát el minket arról, hogy mégis mikor jár le az adott szerver.

Szerver kezelők
Megmutatja hogy hány személynek van joga kezelni az adott szervert.

Gyorsletöltés
Információt ad a gyorsletöltés aktivitásáról.

CPU használat
Megmutatja hogy hány százalék erőforrást használ fel a processzorból.

RAM használat
Megmutatja hogy hány százalék erőforrást használ fel a memóriából.

Válaszidő
A szerver és a kliens közötti válaszidő.

Műveletek
Rátekintést biztosít a korábban kiadott szerverműveletekre. Minden olyan művelet látható itt, amelyet a felhasználó ki ad az adott szerverre. Ebben az áttekintésben, csupán az utolsó 5 darab szerverművelet látható.
A műveletekbe beletartozik minden olyan tevékenység, amely a szerver üzemeltetésével kapcsolatban áll.

Statisztika
A Rendszer állandó jelleggel készít statisztikai elemzést a szerverről, különböző szempontok alapján, így sokkal inkább reálisabb képet tud kapni a szerver tulajdonosa a szerverről.

Szerver irányítása

A szerver kezelés szekciónál lehetőség van a szerver irányítására, nevezetesen: indítás, leállítás, újraindítás, újratelepítés. Illetve megtekinthetjük a szerver információit. Amennyiben a szerver fut, további információk tekinthetők meg. A szerver újratelepítésre csak abban az esetben van lehetőség, ha a szerver üzemen kívüli állapotban van.

Művelet
Az itt található funkciók mind műveletnek tekintendők. Minden szervernél egyidőben maximum egy művelet lehet aktív.

Indítás
A szerver indítása azzal jár, hogy a szerver fő folyamatát elindtja a Rendszer, és ha minden megfelelően van konfigurálva, akkor a szerver elindul.

Leállítás
Minden esetben leállítja a szervert, hibás konfiguráció esetén is, a szerver fő folyamatát a Rendszer leállítja.

Újraindítás
Ha a szerver fut, abban az esetben látható ez a funkció, amely annyit tesz, hogy a szerver fő folyamatát újraindítja.

Újratelepítés
A szerver újratelepítésével minden elérhető adat törlődik a tárhelyről, és a Rendszer teljesen új fájolkat fog másolni a tárhelyre, így biztosítva, hogy gyakorlatilag mindent előről lehessen kezdeni a konfiguráció tekintetében. Az újratelepítés elindításával, nem lehet visszaállítani a Rendszer által korábban letörölt fájlokat.

Szerver információk
Amennyiben a szerver fut, abban az esetben rátekintés kapható az adott szerver aktuális allapotára, és egyes információk lekérdezésének eredménye lesz látható az adminisztrátori felületeni

Számlázás, férőhely bővítése, lejárat módosítása

Számlázás áttekintés

A szerver számlázási, illetve fizetési előzményeit ezen menüponton belül találhatjuk meg, ahol másodperc pontosságra visszavezethető.

Ez a menüpont azért van nagy hatással a szervertulajdonosokra, mivel ha bárki, bármilyen számlázással kapcsolatos műveletet kiadott a szerver részére, úgy a szerver jogos főtulajdonosa vissza tudja követni.

Férőhely bővítése

Ennél a menüpontnál lehetséges a maximális férőhely módosítása, a Rendszer automatikus árkalkulációja alapján. Amennyiben a Felhasználó kiválassza a csúszka segítségével, hogy mennyi férőhellyel szeretné bővíteni a szerverét, azt követően a Rendszer automatikusan tájékoztatja az árról.

A férőhely bővítésre bármikor van lehetőség, a szerver megrendelése után.

Lejárat módosítása

Ezen menüpontnál módosítható az adott szerver lejárati ideje, a rendszer automatikus árkalkulációja szerint. Egy naptár látható, amelynek három része van. Az egyik része szürkés, a másik piros, a harmadik pedig kék. Mind a három színnek más jelentősége van itt.

A szürkés színnel ábrázolt dátumok a naptárban, a lejárati dátum előtt szerepelnek, vagyis ezekre rá sem lehet kattintani, és ha ráhúzzuk az egeret, piros lesz, ezzel is jelezve, hogy nincs lehetőség azt kiválasztani.

A kékkel jelölt nap, az – ahogy oda is van írva – a lejárati dátuma az aktuálisan kiválasztott szervernek. A többi nap, amelyek fehér háttérrel rendelkeznek, azokra rá lehet kattintani, és módosítani lehet a lejárati dátumot arra a napra, amelyre rákattintunk.

Működése elve azon alapul, hogy egy naptár látható ebben a menüpontban, és a naptárból kell kiválasztani azt a napot, amely a szerver új lejárati dátuma lesz. A kiválasztás után arra rá kell kattintani, és azt követően egy felugró ablak lesz látható.

A lejárati dátum módosítása kredit levonással jár. Hogy mennyi kreditet von le a rendszer, azt akkor tekinthetjük meg, amikor rákattintunk valamelyik fehér háttérrel rendelkező naptári napra.

Kattintás után, egy modális ablak fogad, ahol tájékoztat különböző információkról, mégpedig:

  • Pontosan kiszámolja a rendszer, hogy hány nappal bővítjük a szervert, és megmutatja az új lejárati dátumot
  • Az aktuális szerver, vagy szolgáltatás típusát, illetve portját
  • Az árat, amennyi kreditet le fog vonni
  • Ha nincs elég kredit a felhasználói fiókon, kiírja, hogy még mennyi kreditre van szükségünk, ahhoz hogy a tranzakciót végre tudjuk hajtani

Ha az adatok megfelelőek, és az autentikáció is sikeres volt, akkor a Bővítés megerősítése gombra kattintva, elküldhető a rendszernek a kérelm, amely automatikusan, illetve azonnal végre is hajtódik, és a lejárati dátum módosul a korábban kiválasztott szerveren.

FTP adatok áttekintése, módosítása

Az FTP-n keresztül lehetséges feltölteni a kívánt módokat, modifikációkat, egyéb szerverrel kapcsolatos fájlt.

Ebben a menüpontban lehetőség van új FTP jelszó generálására.

Adatbázis adatok áttekintse, módosítása

Az adatbázis kapcsolat szinte elengedhetetlen a mai modern szerverek körében, ezért minden szerverhez biztosítunk Ingyen egy darab adatbázis hozzáférést, minden releváns információval ellátva.

Új jelszó generálása

Amennyiben új jelszóra van szükség, úgy egy gombnyomással lehetséges a jelszó váltás, az alábbi felületen.

Az itt látható felület csak abban az esetben látható, amennyiben már van létrehozva adatbázis az adott szerverhez. A felületen a gombra kattintva, a Rendszer azonnal generál automatikusan egy új jelszót az adott szerver adatbázisához. Ezt a jelszót minden esetben maga a Rendszer választja meg, véletlenszerű módon, amely 8 karakterből áll.

PhpMyAdmin elérés

"A phpMyAdmin egy nyílt forrású eszköz, amit PHP-ban írtak a MySQL menedzselésére az interneten keresztül. Jelenleg képes készíteni és eldobni adatbázisokat, készíteni/eldobni/módosítani táblákat, törölni/módosítani/hozzáadni mezőket, SQL parancsokat futtatni és a mezőkön kulcsokat kezelni."

Az adatbázishoz biztosítunk PhpMyAdmin felületet, így bármikor, bárhonnan elérhető az adatbázis menedzselés szempontjából is.

http://webadmin.egaming.hu/phpmyadmin

Hibajegy, segítség kérés

Hibajegyek áttekintése

Minden megnyitott hibajegyet egy operátor veszi kezelésbe, aki pontos választ próbál nyújtani a kérdésre, illetve probléma esetén minden tőle telhetőt megtesz, hogy megoldja azt. Amennyiben nem jut megoldásra a probléma, külső személyhez fordulhat a szolgáltató keretein belül.
Az elküldött hibajegyben pontosan szerepelnie kell a hiba megfogalmazásának!

Ennél a menüpontnál lehetséges a segítségkérés. Konfigurátoraink a lehető leghamarabb válaszolnak az adott hibajegyre, illetve segítenek annak megoldásában.

Hibajegy nyitása

Amennyiben egy probléma adódik a szerverrel, vagy pedig kérdés merül fel annak üzemeltetésével kapcsolatosan, vagy konfigurációs segédletre lenne szükség, akkor egy új hiba jegyet kell nyitni, melynek a felülete az itt látható módon néz ki.

Minden hibajegyhez tartozik egy cím, és egy tartalom rész.
Minden esetben kötelező megadni mind a kettőt, és a címnek röviden utalnia kell hogy miről szól az adott hibajegy.
A tartalom résznél minél részletesebben szükséges kifejteni az aktuális kérdést/kérést, hogy munkatársaink sokkal gyorsabban, és dinamikusabban tudjanak segíteni.

Tilos olyan hibajegyet indítani, amely független a kiválasztott szervertől.
A hibajegy, kizárólag ahhoz a szerverhez fog szólni, amely korábban ki lett választva, illetve amelynek adatai látható a hibajegy megnyitásánál a képernyő jobb oldalán. Amennyiben a későbbiekben valamelyik másik szerverrel van probléma, akkor ahhoz kell egy új hibajegyet indítani.

Hibajegy üzenetei

A hibajegy üzeneteit úgy tekinthetjük meg, hogy annak nevére rákattunktunk azon a felületen, ahol fel vannak sorolva a hibajegyek.

Amennyiben kiválasztásra kerül egy adott hibajegyet, és még nincs lezárva, akkor arra lehet válaszolni.

A levelezés minden esetben legalább két személy között történik. Az egyik a hibajegy megnyitója, a másik pedig annak operátora. Amennyiben a szerverhez van rendelve további szerver tulajdonos, úgy lehetséges, hogy a hibajegyeket Ő is kezelje. Továbbá az is előfordul, hogy új operátora lesz egy hibajegynek, így megváltozhat az eredeti operátor.

Biztonsági mentés

Biztonsági mentés

A biztonsági mentés menüpontál lehetséges készíteni globális mentést az egész szerverről, amely a későbbiekben ismételten felhasználható ha bármi negatív változtatás befolyásolná a szervert.
A biztonsági mentés elkészítéséért minden esetben maga a felhasználó a felelős!

Vannak olyan szerverek, melyeknél a biztonsági mentést több ideig őrizzük, hogyha a szerver lejár (mint magukat a szerverfájlokat).

Biztonsági mentés készítése

Amennyiben szükség van biztonsági mentés létrehozására, abban az esetben van lehetőség szerverenként három darab biztonsági mentést létrehozni, és azokat bármikor betölteni.

A biztonsági mentéshez tartozhat (nem kötelező módon) egy megjegyzés, amely egyfajta megjegyzés önmagunk számára, hogy mégis mit tartalmaz az a biztonsági mentés, vagy miért készült, továbbá a dátum, amelyet a Rendszer automatikusan ad meg, mindig az aktuális dátumot annak az időpontnak, amikor a biztonsági mentés elkészült.

A biztonsági mentésekért a Felhasználó felelős.

Biztonsági mentés felhasználása

A biztonsági mentések felhasználásának módja, hogy a létrehozott biztonsági mentések egyikénél a Felhasználás gombra kattintás után, a Rendszer automatikusan telepíti a biztonsági mentést.

A biztonsági mentés betöltése azzal jár, hogy az aktuális szerverfájlok véglegesen eltűnnek!

Biztonsági mentés törlése

A biztonsági mentések törlésének módja, hogy a létrehozott biztonsági mentések egyikénél a Törlés gombra kattintás után, a Rendszer automatikusan törli a biztonsági mentést.

Ütemezett feladatok

Ütemezett feladatok

Az ütemezett feladatokkal lehetőség nyílik, hogy a szerver automatikusan egy előre beállított funkciót végrehajtson. Ezen funkciók listája szervertípusonként eltérhet.

Az alapvetően elérhető funkciók:
Szerver elindítása
Szerver leállítása
Szerver újraindítása
Konzol parancs küldése

Ismétlődő ütemezett feladat

Kétféle ütemezett feladatot lehet létrehozni, melyet az időbeosztás szerint sorolunk szét.
Az egyik az ismétlődő folyamatok, a másik pedig az egyszeri folyamat.

Mindkettő hasonló elven alapul, viszont alapvető különbség vannak:
Ismétlődő folyamatnál beállítható, hogy milyen időközönként fusson le, vagy pedig az, hogy mely konkrét időpontokban.
Erre egy tökéletes példa, ha azt szeretnénk, hogy minden nap délután 6, és este 10 órakkor induljon újra a szerver, akkor a következő beállításokat kell érvényesíteni:

Itt látható, hogy fel van sorolva több időpont (18, 22). Ide bármennyi időpont felsorolható, és a törlést úgy lehet véghezvinni, hogy az itt felsorolt időpontok egyikére rá kell kattintani. Amelyikre a kattintás történt az az időpont törlésre kerül.
Ugyanezek elmondhatók a perc beállításánál is. Hogyha nem folyamatosan ismétlődő beállításról van szó (pl. Minden 10. percben), hanem konrkét időpontról (pl. Az óra 10. percében), akkor egyesével hozzáadható, illetve törölhető.

A hozzáadás úgy történik, hogy egyszerűen ki kell választani a legördülő listából a kívánt időpont egyikét.

A kiválasztást követően, akár törölhető, és akár újabb időpontok adahatóak hozzá.

Állapot módosítása, törlés

Az elkészített ütemezett feladatok állapotát lehet módosítani aktív, és inaktív állapot között.

Amely ütemezett feladat állapota inaktívra van állítva, azt a Rendszer nem fogja figyelembe venni amikor lefuttatná!

Bármely ütemezett feladatot törölni lehet, a törlés után az ütemezett feladatok nem állíthatóak vissza. A törlést a gombra kattintással lehet véghezvinni.

Ütemezett feldatat módosítása

A szerkesztés megkezdését a gombra való kattintás után lehet megkezdeni, melynek elhelyezkedését a lentebb található képen lehet látni. A gombra kattintás után a jobb oldalt található beviteli mezőket kitölti a Rendszer automatikusan a szerkeszteni kívánt ütemezett feladat beállításaival, és két új gomb jelenik meg, a mentés, illetve a mégse!

A Mentés után a változtatások azonnal érvénybelépnek!